Cabinet de psihologie școlară și logopedie


Suntem specializaţi în oferirea, coordonarea şi monitorizarea de servicii educaţionale specifice acordate

  • copiilor/elevilor
  • cadrelor didactice
  • părinţilor
  • membrilor comunităţii

pentru a asigura tuturor accesul la o educaţie de calitate, precum şi asistenţa necesară în acest sens.

Tematica activităţilor de consiliere educatională vizează:

  • cunoaşterea şi imaginea de sine
  • dezvoltarea unor abilităţi de comunicare, de management al conflictului
  • dezvoltarea abilităţilor sociale (ex. asertivitatea)
  • dezvoltarea abilităţilor de prevenire, a consumului de droguri, alcool şi tutun
  • controlul stresului
  • prevenirea, dezvoltarea abilităţilor de prevenire a depresiei, anxietăţii, agresivităţii şi delirului suicidal
  • tehnici de învăţare eficientă, managementul timpului, consiliere vocaţională, dezvoltarea creativităţii, informaţii privind alegerea unui traseu şcolar/profesional etc.

Loopedie. Tulburările de limbaj şi  comunicare  influentează negativ personalitatea şi performanţele individuale, fapt care impune prevenirea, corectarea acestora prin metode şi tehnici specifice în cadrul unei terapii logopedice complexe.

Indiferent de nivelul dezvoltării actuale, orice  copil are un anumit potenţial de dezvoltare, învăţare, care trebuie valorificat la timp prin activităţi  instructiv-educative adaptate.

Beneficiarii terapiei logopedice sunt atât copii preşcolari, cât şi şcolarii, adolescenţii sau adulţii care prezintă dificultăţi la nivelul limbajului.

Vârsta recomandată pentru a începe terapia este 4-5 ani, vârsta la care limbajul devine structurat şi consolidat. Se poate interveni la nivelul deficienţelor de limbaj la orice vârstă, dar e de dorit intervenţia cât mai timpurie.

Metodele şi tehnicile folosite în timpul şedintelor de logopedie sunt adaptate fiecărui tip de dificultate şi fiecărui copil. În terapia logopedică ţinem cont de specifiul problemei, de etiologie, de simptomele specifice, dar şi de vârsta şi nivelul de dezvoltare psiho-emoţională ale copilului, de personalitatea sa, de prezenţa sau absenţa altor deficienţe de natură psihologică, etc.